кзп

Ръст на жалби за закъснели и анулирани самолетни полети

"В Европейския потребителски център е установено нарастване на подадените тъжби и сигнали за закъснели и анулирани самолетни полети. Те са към една трета от всички недоволства през последния месец", разкри Соня Спасова от Комисията за защита на потребителите, която стартира осведомителна акция " Вашите права ".

Целта е да се осведомят хората какви права имат при проблеми със забавени полети, изгубени багажи, неприятности при запазване и настаняване по време на отмора. Информационен щанд за акцията беше открит в Бургас. Кампанията ще продължи и в други курортни селища. Спасова посъветва пасажерите да се осведомят авансово дали се чакат промени в часа на полета и да наблюдават настоящата информация на уеб страниците на летището и на самолетната компания.

" Ако полетът закъснява, след втория час самолетната компания би трябвало да обезпечи храна или ваучери за храна и питиета. Ако времето за изчакване продължи дълго време, самолетната компания би трябвало да ни обезпечи нощувка и транспорт до и от хотела. Има и случаи с право на обезщетение ", уточни тя.