потребители

AT&T уведомява лично 7.6 млн. свои потребители за изтекли данни*

От днес нататък всяко извинение за неизпратена поща изглежда смешно

Ирина Дунчева

Ако вашата информация е била засегната, ще получите имейл или писмо от нас, обясняващо инцидента, каква информация е била компрометирана и какво правим за вас в отговор. Това пише в рубриката Keeping your account secure в сайта на AT&T след като се разбра, че в тъмната мрежа са данни на 73 млн. настоящи и бивши потребители.

От текста не става ясно дали всичките те ще получат писмата или само 7.6 милиона настоящи клиенти. Едно е сигурно – от днес всяка компания загуби възможността да се оправдае със затруднение при информиране на клиентите си.

Ето съобщението, за което в интернет се твърди, че са получили потребителите:

Уважаеми XXXXXXXXX

Ние приемаме киберсигурността много сериозно и поверителността е основен ангажимент на AT&T.

Открихме, че паролата за акаунта ви в AT&T е била компрометирана, затова проактивно нулирахме паролата ви.

Нашите вътрешни екипи работят с външни експерти по киберсигурност, за да анализират ситуацията. Изглежда, че данните са от преди повече от 4 години и не съдържат лична финансова информация или история на обажданията.

Каква информация е включена? Информацията варира в зависимост от клиента и акаунта, но може да включва пълно име, имейл адрес, пощенски адрес, телефонен номер, социалноосигурителен номер, дата на раждане, номер на акаунт в AT&T и парола.

Ако вашата чувствителна лична информация е била компрометирана, ние ще предоставим безплатни услуги за кражба на самоличност и кредитен мониторинг.

Какво прави AT&T? Взехме предпазни мерки и нулирахме паролата ви, което е допълнително ниво на защита за вашия акаунт. Когато влезете в своя онлайн акаунт или се обадите на отдела за обслужване на клиенти, ние ще предоставим подробности, за да ви помогнем да персонализирате паролата си.

Какво можеш да направиш? В допълнение към нулирането на паролата ви за AT&T, ние насърчаваме клиентите да останат бдителни, като наблюдават активността на акаунта и кредитните отчети. Можете да настроите безплатни сигнали за измами от национални кредитни бюра — Equifax, Experian и TransUnion. Можете също така да поискате и прегледате вашия безплатен кредитен отчет по всяко време чрез Freecreditreport.com.

Посетете att.com/accountsafety за повече информация и актуализации.

Извиняваме се, че това се е случило и се ангажираме да поддържаме акаунта ви защитен.

AT&T

Ето и съобщението в сайта, в което има линк към att.com/accountsafety:

AT&T установи, че специфични за AT&T полета се съдържат в набор от данни, публикуван в Dark Web; източникът все още се оценява.

AT&T установи, че специфични за AT&T полета за данни се съдържат в набор от данни, публикуван в тъмната мрежа преди приблизително две седмици. Въпреки че AT&T е направила това заключение, все още не е известно дали данните в тези полета произхождат от AT&T или от някой от неговите доставчици. По отношение на баланса на набора от данни, който включва лична информация като номера на социална осигуровка, източникът на данните все още се оценява.

AT&T стартира сериозно разследване, подкрепено от вътрешни и външни експерти по киберсигурност. Въз основа на нашия предварителен анализ наборът от данни изглежда е от 2019 г. или по-рано, като засяга приблизително 7,6 милиона настоящи притежатели на акаунти в AT&T и приблизително 65,4 милиона бивши притежатели на акаунти.

Понастоящем AT&T няма доказателства за неоторизиран достъп до нейните системи, водещ до ексфилтрация на набора от данни. Компанията комуникира проактивно със засегнатите и ще предлага кредитен мониторинг за наша сметка, когато е приложимо. Насърчаваме настоящи и бивши клиенти с въпроси да посетят www.att.com/accountsafety за повече информация.

Към днешна дата този инцидент не е имал съществено въздействие върху операциите на AT&T“.

–––––––––––––

* Текстът е публикуван в личния блог на автора – https://duncheva.bg/. Заглавието е на редакцията.